نورونتا

 شبکه نورونتا با بهره مندی از راه حل شرکت Tellabsازسال ۱۳۸۲ خدمات ارتباطی مهم مشترکین دیتا را ارائه مینماید . لازم بذکر است درحال حاضر موسسات مالی اعتباری وحاکمیتی از شبکه نورونتا بهره میبرند . باتوجه به کیفیت وامنیت بالای سرویس برروی این شبکه و رضایتمندی بالای مشترکین  یکی از گزینه های مهم جهت ساماندهی شبکه  بین سازمانی  دیتای مشتریان خاص می باشد.
مهم ترین شاخصه های شبکه نورونتا
۱- شبکه اختصاصی – غیراشتراکی
تکنولوژی شبکه نورونتا ازنوع TDMمی باشد و ارتباطات در این شبکه به صورت انتها به انتها واختصاصی برقرار می گردد، بنابراین کل پهنای باند درهرلحظه  در اختیار مشترک می باشد ( چه استفاده بشود چه نشود ) درهم بندی شبکه مدارات بصورت اشتراکی بین چند مشترک بسته نخواهد شد .

 

۲- سرویس باضریب دسترسی تا ۹/۹۹%
شبکه به دلیل ماهیت TDM Base بودن آن وکیفیت بالای تجهیزات استفاده شده ، ضریب دسترسی  بالای ۹۹% را دارا باشد.

 

۳- سرویس با تکنولوژی TDM
 از آنجا که شبکه های TDM و SDH  به صورت Cricuit  می باشند وبا  توجه به اینکه در این لایه  سرویس صرفا
 به صورت  سیگنال های سنکرون (همزمان) بین دونقطه  برقرار می گردد ، لذا ضریب نفوذ روی این ارتباطات
     نزدیک به صفر است .
۴- بهره مندی از ظرفیت کافی وتوسعه پذیری در شبکه
 تجهیزات این شبکه در حدود ۱۶۰۰ مرکز مخابراتی در سراسر کشور نصب گردیده و درحال  سرویس دهی به
 مشترکین  میباشد وبا توسعه  های فعلی آماده ارائه سرویس های جدید و ارتقاء پهنای باند مشترکین است .
۵- دارای مرکز تماس وسیستم تیکتینگ VIP
  در حال حاضر مرکز خدمات پس از فروش شرکت مخابرات  ایران سامانه ۲۰۱۰(۰۲۱) با راه اندازی  منوی
  اختصاصی  پاسخگوی مشکلات ، قطعی ها وسوالات مشترکین این شبکه بصورت VIP می باشد، با این امکان مشترکین شبکه نورونتا در اسرع وقت بدون نیاز به انتظار در صف  تماس به اپراتور متصل گردیده و به آنها خدمات داده می شود. همچنین برای مشترکین SLA نرم افزار تیکتینگ اختصاصی  طراحی شده است که از سایت  WWW.Zharfnegar.ir  در دسترس می باشد . دراین سیستم علاوه بر اینکه کلیه مشکلات مطرح شده به مرکز تماس ثبت می گردد، مشتری نیز می تواند باورود به پنل کاربری خود اقدام به ثبت خرابی بصورت آنلاین نماید درهر حال قابلیت پیگیری مشکل اعلام شده  در کلیه مراحل تا رفع  ایراد توسط مشتری دراین نرم افزار وجود دارد.  نرم افزار مذکور این قابلیت رانیز  داراست که مشترک درهرمکانی میتواند به سیستم وصل شده و تیکت مورد نظر را ایجاد وپیگیری نماید. به محض ایجاد تیکت توسط مشترک ، SMS ای حاوی کد پیگیری تیکت مذکور در صورت تمایل به شماره خط مشترک ارسال می گردد . این نرم افزار همچنین قابلیت ارسال اطلاعات تیکت به ایمیل مشترک را داراست.